نگاهی بر مزایا و کاربردهای بازیافت ضایعات گالوانیزه

بازیافت ضایعات گالوانیزه نوعی ضایعات آهنی است که توسط روی پوشانده شده است. این نوع ضایعات از مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ زدگی و خوردگی برخوردار می باشد. با آرمین ضایعات همراه باشید.

ضایعات گالوانیزه

کاربرد ضایعات گالوانیزه

امروزه از بازیافت ضایعات گالوانیزه برای صنایع مختلفی استفاده می شود. صنعت خودروسازی و اتومبیل یکی از این صنایع است. همچنین از دیگر کاربردهای این نوع ضایعات می توان به استفاده از آن در ساختمان ‌سازی و پروژه‌ های عمرانی اشاره داشت. به گونه ای که از آن جهت ساخت یخچال ‌ها، کابینت ‌ها و قفسه ‌های آشپزخانه، پانل ‌های ساندویچی و رابیت ‌های مصرف شده در سقف‌ ها به طور چشمگیری استفاده می شود. ساخت بشکه و تانک ‌های ذخیره، تابلوهای راهنمایی، ساخت بشکه و تانک ‌های ذخیره، گلخانه، بدنه کاروان ‌ها، تابلوها و بیلبوردهای تبلیغاتی، صنعت الکترونیک و … از دیگر کاربردهای این نوع ضایعات محسوب می شوند.

بازیافت ضایعات گالوانیزه

بهتر است بدانید ورق گالوانیزه طی فرآیندی بسیار پر هزینه و مخرب و به شکل سنگ معدن از پوسته‌ کره‌ زمین به دست می آید. این نوع ورق از عنصر آهن و روی ساخته شده است که تولید آنها طی فرآیند اکتشاف و انفجار معدن انجام می پذیرد. این فرآیند باعث وارد شدن آسیب‌ های جبران ناپذیری بر پوسته‌ زمین و جانداران کره‌ زمین می شود. بنابراین می توان گفت بازیافت گالوانیزه کمک بسیاری به کشور و طبیعت می کند. در حالت کلی امروزه بازیافت ضایعات گالوانیزه به دو روش مختلف انجام می شود. فرآیندهای پرس این نوع ضایعات متناسب با وزن و ابعاد آن ها متفاوت هستند. یکی از این روش ها شامل هیدرومتالوژی است. روش دیگری نیز شامل پیرومتالوژی می باشد.

 بازیافت این نوع ضایعات مزیت های بسیاری را به دنبال دارد. به صرفه بودن در مواد خام یکی از این مزیت های مهم است. همچنین صرفه جویی در انرژی از دیگر مزایای بازیافت این نوع ضایعات به شمار می آید. از طرفی این نوع بازیافت منجر به کاهش آلودگی هوا و آب نیز می شود. این نوع ضایعات برای اینکه در چرخه صنعت دوباره مصرف و ذوب شوند توجه به چگونگی حمل ضایعات و روش های جمع آوری و پرس کردن آن ها است. همچنین بازگشت سرمایه از دیگر مزایای مهم خرید این نوع ضایعات محسوب می شود. محافظت از محیط زیست و اشتغال زایی نیز از دیگر مزیت های مهم خرید این محصول است.

عوامل تعیین کننده قیمت خرید این نوع ضایعات

بهتر است بدانید عوامل و فاکتورهای متعددی بر روی قیمت ضایعات گالوانیزه تاثیر گذار هستند. نوع آلیاژ یکی از این عوامل مهم است. مقدار خرابی نیز از دیگر فاکتورهای تاثیر گذار بر روی قیمت این نوع ضایعات می باشد. ضایعاتی که مقدار خرابی آنها کم تر است از قیمت بالاتری برخوردار هستند. وزن و حجم ضایعات از دیگر عوامل مهم و موثر است. منبع تولید ضایعات تیز ارتباط مستقیمی با قیمت نهایی این نوع ضایعات دارد.  همچنین روش بسته بندی از دیگر فاکتورهای تعیین کننده قیمت این محصول به شمار می آید. بهتر است بدانید قیمت ضایعات ورق پرس نشده و پرس شده با یکدیگر متفاوت هستند.

ضایعات گالوانیزه

نگاهی بر مراحل مختلف این نوع ضایعات

بهتر است بدانید جهت خرید ضایعات گالوانیزه لازم است به مراحل مختلفی توجه داشته باشید. مشخص شدن نوع آهن اولین مرحله از خرید این نوع ضایعات است. لازم به ذکر است که آهن های گالوانیزه موجود در بازار از درجه کیفی متفاوتی برخودار می باشند. به هر اندازه آهن های گالوانیزه کیفیت بالاتری داشته باشند به همان میزان نیز قیمت آن بالاتر می رود. وزن کشی ضایعات نیز مرحله بعدی جهت خرید این نوع ضایعات به شمار می آید. قیمت این نوع ضایعات بر اساس کیلوگرم محاسبه می شود.